суббота, 21 ноября 2015 г.

Захист презентації досвіду роботи

Досвід роботи - захист презентації
1 слайд  -  фото, школа
Будьмо знайомі
Ласкаво прошу.
Дещо про досвід вам  свій розкажу.

Я – Мацюх Л.В., вчитель англ. мови в початкових класах в Біликовецькому НВК І-ІІ ст..А також цього року мені випала честь працювати вчителем англ. мови в поч.. класах в Мартинівській ЗОШ І-ІІІ ст..
 На слайді ви бачите фото моєї рідної школи , в якій я 9 років навчалася і уже 13 років працюю.
Тож познайомимося ближче.


Ніколи в житті не забуду, коли вперше зайшовши до рідної школи, але уже у статусі вчителя, підійшла до дверей учительської, боялася відчинити двері і переступити її поріг. В цей момент до мене підійшла наша вчителька початкових класів Світлана Миколаївна Білан , розуміючи моє напруження, страх, моє хвилювання,  підбадьорила мене і сказала: «Ласкаво просимо в нашу  учительську родину. Ви були нашою ученицею, а сьогодні – ви наша колега». І з того часу я почала працювати у стінах рідної школи, пліч-о-пліч з учителями, які навчали мене. Різне в житті шкільному було, але жодного разу не пошкодувала про свій вибір.
Продовжуючи тему хочу розповісти вам
Притчу про життя
Учень запитав у свого духовного наставника:
– Учителю, допоможи мені! Я дуже хочу бути мудрою і успішною людиною. Але в мене не виходить! Учитель вирішив проаналізувати ситуацію і навіть довідатися докладніше, де причина таких думок: – Чому ти так вирішив? – запитав вчитель. – Мені бракує у житті мудрості. Багато рішень, що їх приймаю, на жаль, виявляються неправильними. Ось, наприклад, місяць тому переді мною був вибір, куди поїхати відпочивати: в гори чи до моря.
– Я поїхав в гори.
– Чудове рішення, – сказав вчитель.
– Я теж так думав, – зітхнув учень. – Але весь місяць мого відпочинку в горах йшов дощ. А мої друзі тим часом чудово відпочили біля моря. І чому я не поїхав з ними? І такі ситуації часто відбуваються у моєму житт
– Я поїхав в гори. – Чудове рішення, – сказав вчитель. – Я теж так думав, – зітхнув учень. – Але весь місяць мого відпочинку в горах йшов дощ. А мої друзі тим часом чудово відпочили біля моря. І чому я не поїхав з ними? І такі ситуації часто відбуваються у моєму житті.
Учитель подумав і відповів:
– Це дуже легко: просто потрібно повірити у свій вибір!
Будь-яке рішення, яке ми приймаємо – правильне! Ми  ж не знаємо, що могло б трапитись на морі. Можливо, можна було підхопив якусь хворобу і пролежати  весь відпочинок у ліжку. Все дуже відносно. У кожному випадку важливо завжди займати активну позицію і вчасно приймати хоч якесь рішення. Будь-яке рішення краще, ніж відсутність любого рішення!
– Живий метелик чи мертвий?
А перед тим вони домовились,що коли він відповість ‘’мертвий’’,то вони розкриють долоні і він вилетить,а коли скаже ‘’живий’’ – непомітно зімкнуть і він загине…

 Не знаю, як у вас, а мене часто бувають такі ситуації, коли є альтернатива вибору, але в результаті розумієш, що ти зробив неправильний вибір.
 Ми ніколи не дізнаємося, на скільки була б кращою  та дорога, якою ми не пішли…
Тож, просто потрібно повірити у свій вибір і будь-якими способами покращувати те , що обрали.
Так і я, обравши професію вчителя, просто віру у свій вибір, і сьогодні думаю, що кращого для себе мабуть не знайшла би, тому просто виру у свій вибір, а для цього стараюся робити усе, щоб професія вчителя приносила задоволення і відповідні результати.
Тож ,
Тему обрала я  цікаву для себе,
Бо розумію, що сьогодні треба
Використовувати методи новітні,
Щоб творчість учнів буйним цвітом квітла.
Працюючи над темою своєю,
Використовую усі нові ідеї.
Тема самоосвіти: “Інтерактивні форми роботи як засіб
активної діяльності на   уроках
2 слайд – інтерактивні форми роботи
Іти у ногу з часом – це важливо
І справжній вчитель знає це завжди
Новітні методи використовую сміливо
Щоб разом із дітьми сягти нової висоти.
Поняття «інтерактивність», «інтерактив» переймані з англійської мови: inter — поміж, серед, взаємо, асt — діяти, отже, іnterаctвзаємодіяти. Інтерактивність у навчанні можна пояснити як взаємодію учнів, пере­бування їх у режимі бесіди, діалогу, спільної дії.
 Навчання не можна звести до запам'ятовування. Учні не здатні ковтати інформацію, їм потрібен час, щоб засвоїти її. Учитель не може зробити розумову працю за учнів, тільки вони здатні поєднати те, що чують і бачать, у значуще ціле. Без можливості обговорювати, ставити питання, опрацьовувати й навіть навчати іншого реальне засвоєння не відбувається. Це і є нормальний процес пізнання світу.  Розглянемо декілька методичних прийомів організації інтерактивного навчання, роз­роблені науковцями та методистами:
індивідуальна робота;
парна робота;
групова і робота в команді;
   Які сильні сторони інтерактивних методів навчання? За даними американських вчених, під час лекції учень засвоює всього лиш 5% матеріалу, під час читання – 10%, роботи з відео/аудіоматеріалами – 20%, під час демонстрації – 30%, під час дискусії – 50%, під час практики – 75%, а коли учень навчає інших чи відразу застосовує знання – 90%.    
У своїй практиці на уроках англійської мови я використовую наступні інтерактивні форми роботи:
-        моделювання ситуації;
-        займи позицію;                                                                                                                     
-        мозаїка, пазли (розрізано речення, текст потрібно його правильно зібрати) ;
-        проекти;
-        асоціації(спайдограма) ;
-        метод мікрофону;
-        використання різного роду ІКТ;
-        роботу в парах, в групах ;
Зупинимося більш детально на деяких формах інтерактивного навчання.
Але спочатку давайте звернемо увагу на ось цю вазу. Звичайна ваза, які є у кожному домі, в кожному кабінеті, яких існує мільйони. Так само як мільйони уроків, які проводить вчитель протягом своєї педагогічної діяльності(в рік близько 685 уроків). Тож порівняймо вазу із звичайним робочим уроком, якийсь яскравіший, якийсь з ізюменкою, з гарною картинкою. Тепер спробуймо поставити в нашу вазу квітку – і її вигляд зовсім змінюється, так само прикрасімо наш урок чимось новим, наприклад, інтерактивною вправою – роботою в групах, в парах.
3 слайд – робота в парах,  в групах
Сьогодні я просто не уявляю , як можна провести урок не використовуючи групову чи парну форми роботи. Такий вид роботи використовую практично на кожному уроці. Дитина, яка са­мостійно розв'язує проблеми, ніколи не за­буде матеріал, що вивчила, та завжди зможе знайти потрібну інформацію. Дослідження вчених виявили, що групова навчальна діяльність сприяє  підвищенню успішності, згуртова­ності колективу. Групи  можуть формуватися учнями за їх бажанням або створю­ватися за жеребкуванням. Але в будь-якому випадку кількість ді­тей у групі не повинна перевищува­ти 4—5 учнів. На думку Ж. Феррі, робота в малій групі відкриває «ши­роке» поле вільної діяльності, тобто активності, зорієнтованої на інтере­си учня.
На своїх уроках я найчастіше використовую завдання типу: true or false, finish, odd word, match, confusion, fill in, correct, yes\no та інші.

Працюємо  у групі та в парі   -  це взаємодопомога.
Це метод спільного навчання й дружнього змагання.

4 слайд – моделювання ситуацій
Казми ми любимо читати –
 вони завжди повчальні,
а ще уміємо ми їх інсценувати
і створювати ситуації навчальні.
Формування комунікативної компетенції можливе за умови моделювання у навчальному процесі типових ситуацій реального спілкування, які виникають в різних сферах життя і стосуються різних тем. Рольова гра заснована на створенні реальних життєвих  ситуацій, вимагають досягнення певного рівня мовленнєвої підготовки учнів. Це, перед усім, володіння певним набором мовленнєвих формул, штампів, необхідних для здійснення комунікативних процедур – вміння почати, закінчити бесіду, привітатися, підтримати розмову, перейти на іншу тему: “На дні народженні”   “Телефонна розмова” “В магазині” “Зустріч з другом” “Новий учень” “Екскурсія по школі” “У лікаря” та інші. Обговорення будь-якої теми потребує розвинених умінь мовлення.
І це ще одна квітка у нашій вазі.

5 слайд - проекти
Учні мої – творчі, завзяті, свідомі
І нас педагогів дивувати готові.
У старшокласників свої проблеми
Їх цікавлять вже дорослі теми.

Невід'ємним у моїй роботі стало застосування  проектних технологій, яка сприяє розвитку в учнів ініціативної незалежної уяви, самодисципліни, співпраці з іншими учнями, корисних дослідницьких навичок.
Практична мета виконання певної проектної роботи може базуватись на удосконаленні різних умінь та навичок. Деякі роботи вимагають більше практики усного мовлення, інші більше спрямовані на розвиток навичок письма, ще інші вимагають застосування певних артистичних здібностей. Проекти поділяються на :
-        творчий ;                                                                                              
-        інформаційний;
-        дослідницький.
За формою виконання виділяють індивідуальні та колективні проекти.
Як приклад творчих проектів хотілося б привести наступні:
-        виготовлення сімейного дерева (1-6 класи)
-        виготовлення іменних значків, листівок (5 кл. тема «Вечірки і свята»;)
-        виготовлення силуету людини (2 кл тема «Зовнішність людини. Частини тіла»);
-        виготовлення книги рецептів (7 кл. тема «Їжа»);
-        виготовлення паперового одягу (3 кл. тема «Одяг»;)
-        інформаційний проект «Проблеми екології» та ін.
З  використання проектних технологій наша ваза наповнюється все новими та новими квітати, а урок новими і новими видами діяльності.

6 слайд  -  ігри
А це мої милі, любі малята
У них енергії - не позичати.
Радо танцюють, співають і граються
В грі залюбки діти навчаються.

Поставимо ще одну квітку у вазу
Змагання, конкурс, вікторина - розкриваючи великі можливості для роботи учнів як колективно, так, індивідуально, також  групами, підгрупами, парами,  задо­вольняють емоційні потреби, активізують пам’ять, роблять процес вивчення,  закріплення матеріалу живим і ці­кавим. Ігри  «Розминка», «Пінг-понг», «Ланцюжок», «Мікрофон» дозволяють перевірити рівень готовності учнів до уроку, коротко повторити попередній матеріал; сконцентрувати увагу, вплинути на самооцінку учнів, задати темп, сприяти формуванню комунікативних умінь.
Розминкою можуть бути найрізноманітніші  ігри типу «Пінг-понг», «Ланцюжок», «Криголами».  У пригоді стане невеликий яскравий м’яч, усе, що легко передавати з рук у руки.  «Мікрофон» кожному дає можливість висловити свої враження, власну думку.
Окрім уже названих ігор також на своїх уроках використовую: ”Впіймай муху” ”Пантоміма”  “Далі, далі…” “Чарівний квадрат” ”Збери  малюнки”  “Незвичне дерево” “Карусель”
“Спитай мене, спитай себе” та інші.

7 слайд
Праця педагога творча й цікава, (квітка у вазу)
Бо ж недаремна вчителя справа.
У цьому сенс мого життя,
Бо без дітей себе не уявляю я.

Коли учні починають вивчати іноземну мо­ву, жоден учитель не може пожалітися на відсутність зацікавленості в них предметом. Захоплення навчальним процесом, новизна предмета не залишають дітей байдужими. Завдання вчителя — досягти того, щоб цей інтерес залишався постійним і стійким. Тому для цього необхідна позакласна робота, проведення тижнів англійської мови,показ відео презентацій, розповіді про Великобританію, про королівську сімю, проведення  конкурсів, змагань, вікторин, інсценізацій казок, вивчення пісень, загадок, віршів, проведення ігор на уроках та на перервах. За таких умов нам не обійтися без індивідуальних, групових, парних та колективних формів роботи, а значить без  інтерактивних методів навчання, яких насправді є дуже багато.
Погляньмо ж на нашу вазу  з  квітами: вона заповнена різноманітними кітами, так би мовити повна чаша,  під якими ми розуміємо інтерактивні засоби навчання. Проте чи не здається вам що у вазі занадто багато різних по формі, якості, матеріалові квіті?
Дійсно…. Спробуймо забрати деякі із них. (забираю деякі квіти). Чи не здається так краще. І мені теж так здається.
Адже педагогами доведено, що
Виховний захід , а особливо урок не повинен бути перевантаженим інтерактивною роботою. Оптимально (з практики) – 1-2 методи за урок. Неможливо побудувати весь процес навчання виключно на інтерактивних методах. Це один з  багатьох  прийомів, які допомагають досягнути мети і приносять результат тільки в поєднанні з іншими (словесними, демонстраційними, практичними) методами роботи.

1 слайд
ВСЕ В ВАШИХ РУКАХ
Впіймавши метелика і сховавши його в долонях,двоє чоловіків прийшли  до Соломона і запитали:
 Соломон відповів:     – Все в ваших руках.
На цьому все.
А ще багато хотілося б сказати.
Якщо цікаво вам послухати іще –
Прошу до мене в школу завітати.


Комментариев нет:

Отправить комментарий