Тема. Одяг
Цілі:узагальнити та систематизувати знання учнів по темі «Одяг»; повторити та
активізувати лексику теми; розвивати лексичні навички, фонечитний слух; формувати навички усного
мовлення та письма, продовжувати
практикувати учнів у читанні та складанні діалогів; виховувати почуття
прекрасного, естетичний смак, культуру спілкування.
Обладнання: таблиці одягу, картки-малюнки, завдання для
роботи в групах, парах, речення , презентації, ноутбук
Тип уроку:урок застосування знань, умінь, навичок
ПЛАН УРОКУ
І. ОРГ.МОМЕНТ
1.Привітання
Т. Good
morning, everybody! I'm glad to see you.
2.
Бесіда з черговим
Who is on duty today?
What day is today?
What season is it now?
How are you today?
Are you happy today?
You are very pretty today. What is your
favourite clothes?
3. Фонетична та мовленнєва гімнастика
1.Аудіопрезентація «Learn clothing vocabulary»
ІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
The topic of our today lesson is “Clothes”. At our
lesson we have to remember the words to
our topic, we shall play English vocabulary games, do tasks at groups, work at
pairs, read and make dialogues, act out the situation, write into the
workbooks, because on the next lesson we shall write control-work.
ІІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1)Повторення вивченої лексики:
1. Назвати слова(назви
одягу) за таблицею:
- Look at the poster and name the clothes
2. Виправити вчителя
- Correct sentences:
Показую картинку одягу і кажу неправильно.
н\п: it is a dress. (skirt)
it
is a blue skirt. (yellow)
this is a boot.
3. Робота в групах:
- Work at group. You have 2 minutes and your
task divide winter and summer clothes.
Поділити зимовий і літній одяг, відповісти на
запитання
- What are you wearing in winter, in summer?
4. Робота в парах:
- Work in pair
1.match the Ukrainian and English word
2. translate
in English
5.Самостійна робота:
Next task you do yourselves
1. mаke up sentences.
2
6.Гра «Ask you, ask me»
- I ask you questions, you answer my questions and this questions me.
-Do you wearing a school uniform? Yes, I do. -
And do you wearing a school uniform?
- Do you have a scarf on now? No, I don’t. -
And do you have a scarf on now?
- What are you wearing now? I am wearing a….
And what are you wearing now?
- What is your favourite clothes? My favourite
clothes is… And what is your favourite clothes?
-Do you have jeans? Yes, I do. - And do you have
jeans?
7.Робота з підручником
- Read the dialogues in pair (Впр.1с.45).
Прочитати діалоги в парах.
8.Робота з малюнками . Робота в парах
- Work in pair. Look at the picture and make
your own dialogues as in example.
Скласти діалоги за зразком(Впр.2с.46)
9.Фіз.хвилинка.
- And now time for rest. Remember the poem “Three little kittens”.
But you
are not 3 , you are 5 little kittens. So, you will say: 1 little kitten and go
to the blackboard, next say 2 little kittens and go to the blackboard, next say
3 little kittens and go to the blackboard and so on. Only then we shall act out
the poem, but say not 3 , 5 little kittens:
Poem
“Five little kittens”
Five little kittens
Lost their mittens
And they began to cry,
-
Oh, mother dear,
We lost our mittens.
-
You are
naughty kittens!
Then you shall have no pie!
Miew,
miew,
miew.
10.Робота в зошитах.
- Open
your work book and find ex.23 on page 33.
Read task.
(Впр.23 с.33). Допомогти акторам вибрати одяг.
11.Перекласти речення:
- Translate sentences in English .
1. Я хотів би купити плаття.
2. Мені потрібно нову шапку.
3. Я хотів би приміряти черевики.
4.Скільки вони коштують?
5. Я маю 5 гривен.
I would like to buy…
I need …
I want to buy …
How much …?
12. Розігрування ситуації «At the clothe shop»
- Do you like doing shopping?
Look at our clothe shop. You can buy here
clothes what you want.
I will be a shop-assistant. You will be
costumers. If you have money come in to the clothe shop.
(розіграш ситуації у магазині покупка одягу)
13.Гра «Clap your hands»
- Play games
If these clothes are for girls – clap your
hands 1 time
If these clothes are for boys – clap your hands
2 times.
If these clothes are for boys and girls – clap your hands 3 times
Example : dress -1, boots -2, trousers – 3.
A shirt - 2• a sweater- 3 • a T-shirt - 3• a blouse - 1 • a skirt – 1 jeans-
3 • a scarf - 3• tights – 1
14.Finish the sentences
Today on the lesson we…
I liked ….
We studied …
IV.ПІДСУМОК УРОКУ
1.Домашнє завдання (впр.24.с.34рз, і
підготуватися до контр. роботи)
2.Оцінювання
Комментариев нет:
Отправить комментарий